Zábava
Jak žít zdravěji a ještě zhubnout? Zaměřte se na sacharidy ve svém jídelníčku! 

Jak žít zdravěji a ještě zhubnout? Zaměřte se na sacharidy ve svém jídelníčku! 

Jste přesvědčeni, že potřebujete zhubnout, vytvarovat postavu a taky trošku upravit jídelníček a jíst zdravěji? Odhodlání nestačí! Co ještě potřebujete?

Jak žít zdravěji a ještě zhubnout? Zaměřte se na sacharidy ve svém jídelníčku!

Pro mnohé jsou sacharidy zlem, sacharidové diety pak drží nejčastěji sportovci a lidé s vysokým energetickým výdejem, jenže úprava sacharidů v jídelníčku může pomoci nám všem. Sacharidy totiž nejsou jen zlé a nebezpečné, jak se mnozí mylně domnívají. Není zapotřebí je ze svého jídelníčku vyloučit nadobro, je jen potřeba upravit jejich příjem a hlavně je dobré začít jíst ty správné potraviny, které obsahují pro nás potřebné a prospěšné druhy sacharidů. Myslíte si, že je to příliš těžké? Určitě není!

zdravá strava

Začněte správně

Sacharidová dieta obvykle zakazuje konzumaci sacharidů nebo je má co nejvíce omezovat. Právě sacharidy bývají hodně nenáviděné a lidé se je snaží ze stravy zcela vyloučit za účelem hubnutí, ale sacharidy nemusí být takovým problémem. Pozor bychom si ale rozhodně měli dávat na bílý cukr, který pro naše tělo je spíše škodlivý, i když nám dodává rychle energii, což mnohdy během dne potřebujeme. Ani troška cukru však nemůže uškodit, když je ho opravdu jen troška, ovšem je lepší hledat jinou cestu. Sacharidy se totiž nachází v mnohých potravinách, ale ty nemusí být úplné tabu. Například pečivo jíst určitě můžeme, ale vždy je lepší sáhnout po pečivu celozrnném.

Pro zdraví ale i štíhlou linii je pak velice důležitý každý nový start dne, tedy snídaně. Ta by měla být bohatá a vlastně ráno bychom měli jíst nejvíce z celého dne. A čím den začít? Právě celozrnnými výrobky, ovesnými vločkami a vším, co obsahuje dostatek vlákniny. Jakých dalších pravidel se držet?

ovesné vločky

Tohle jíst musíte!

Zatímco kromě bílého cukru, nám postavu může pokazit i bílá mouka, ta celozrnná je naopak vhodná. Jen se musíte umět vyhnout mouce, která se nachází někde mezi a to je mouka vícezrnná. Určitě se během hubnutí ale nevyhýbejte bramborám, libovému masu, luštěninám a všem celozrnným výrobkům. Nejvíce jezte ráno a nezapomínejte ani na zázrak jménem čistá voda. Ta je totiž také důležitá.

Že se bez sacharidů zcela obejdete? To není tak úplně pravda. I sacharidy potřebujeme, jen ve zdravější formě.

0