Asi nikdo není nadšený, když se mu zkomplikuje například cesta do práce kvůli práci na silnici. A všichni víme, že naše hlavní město je svými uzavírkami a objížďkami, které nás často donutí jen dvojnásobnou vzdálenost, typické. Mnoho lidí dokonce kvůli tomu nejezdí do Prahy autem, nýbrž raději využije hromadnou dopravu, což je samozřejmě dobře pro životní prostředí, avšak složitější co se organizování přepravy týče.

Mnoho lidí se tedy ptá, proč tyto výkopové práce Praha provádí, a to současně. Nebylo by například možné je rozložit na delší časové období, aby těch dopravních komplikací nebylo tolik? A jsou opravdu všechny, které se provádějí, nutné, nebo jde jen o čerpání dotací?

vykop1

Odpověď najdeme, když se podíváme, jaké práce se vlastně provádějí. Tou asi nejčastější je úprava kanalizace. Obvykle jde o její výměnu za novou. A je to skutečně nutné? Popravdě, ano. Kanalizační systém v Praze je starý již více než padesát let, a za tu dobu nebyl kromě akutních případů měněn ani opravován. Není tedy divu, že jeho kvalita již ani zdaleka nedostačuje dnešním standardům.

Ovšem není to pouze kvalita, která již ve většině případů neodpovídá aktuálním předpisům, kvůli které se kanalizační síť postupně obměňuje. Hlavním důvodem je v tomto případě fakt, že díky zastaralému a opotřebovanému materiálu může kdykoliv dojít k protržení či jiné nehodě, což může způsobit problémy pro mnoho lidí.

vykop2

Logicky viděno, je výměna za lepší materiál, a to jak u kanalizace, tak u vodovodu, který má ty samé problémy, jediným možným řešením, jak předejít potenciální katastrofě. A navíc to stojí méně, než by stálo řešení následků havárie vodovodního či kanalizačního řádu.

Bohužel je fakt, že tyto řády jsou obvykle vedeny pod silnicí. Při jejich výměně či opravě je tedy nezbytné danou část uzavřít. A ano, jistě je to zvláště pro řidiče nepříjemné a působí to komplikace, avšak musíme mít na paměti, že pokud by tyto práce nebyly prováděny, situace by se mohla rychle stát mnohem horší.